کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

رئیس‌ بانک مرکزی: گشایش نماد روبل-ریال گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است

  • کد خبر: ۱۱۷۷۴۷
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
رئیس‌ بانک مرکزی: گشایش نماد روبل-ریال گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است
رییس کل بانک مرکزی گفت: گشایش نماد معاملاتی روبل - ریال گامی مهم در توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی صالح‌آبادی در آیین گشایش نماد معاملاتی جفت ارز روبل ریال در بازار متشکل ارز ایران اظهار کرد: موضوع روابط اقتصادی کشورمان با کشور‌های همسایه جزو اولویت‌های راهبردی دولت است.

وی افزود: پس از سفر رییس‌جمهور به روسیه و تفاهماتی که انجام شد و سفر‌های همکاران ما در بانک مرکزی در دو هفته گذشته در نهایت تفاهمات خوب کارشناسی بین دو طرف ایرانی و روسی انجام شده است که به‌مرور زمان عملیاتی خواهد شد.  

صالح‌آبادی گفت: یکی از تفاهمات استفاده از ارز‌های ملی بین دو کشور است که صادرکنندگان می‌تواند روبل خود را با قیمت توافقی در بازار متشکل ارزی عرضه و دانشجویان و متقاضیان دیگر این ارز را تهیه کند.  

وی توضیح داد: چارچوب کار در نماد معاملاتی روبل- ریال همانند سایر نماد‌های بازار متشکل به شکل رقابتی و بر مبنای عرضه و تقاضا خواهد بود.

رییس شورای پول و اعتبار در ادامه با تاکید بر تقویت عرضه ارز روبل در بازار، گفت: حجم معاملات و عمق بازار برای نماد روبل و ریال در آینده نزدیک افزایش می‌یابد و بازار ساز‌ها هم می‌توانند در بازار حضور داشته باشند.

صالح‌آبادی افزود: هم اکنون پنج هزار دانشجوی پزشکی در روسیه داریم که می‌توانند با گشایش نماید معاملاتی روبل ریال ارز موردنیاز خود را تامین کنند و علاوه بر آن کشور‌های آسیای میانه هم که با روبل کار می‌کنند می‌توانند از این بازار استفاده کنند.

به گفته وی، روس‌هایی که در ایران مشغول به فعالیت هستند نیز می‌توانند جهت تامین نیاز ارزی خود از این بستر ایجاد شده بهره‌مند شوند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مطمئن هستم با گشایش نماد روبل ریال صادرات ما به روسیه افزایش می‌یابد، اضافه کرد: حجم واردات روسیه از کشور‌های دیگر بالاست و با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد و بستری که فراهم شده باید سهم بازارمان را از روسیه بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: این اقدام گامی جدی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه خواهد بود.

صالح‌آبادی اظهار داشت: در شرایط سیاسی دنیای کنونی ارز‌های جهانروا همچون دلار ابزار سیاسی و عامل سلطه شده است. ارز‌های محلی و پیمان‌های پولی دو و چند جانبه  وسیله و راه حل مناسبی برای خنثی کردن ابزار سلطه و سیاسی ارز‌های جهانروا خواهد بود و در همین راستا امروز شاهد برداشتن گام نخست و بسیار مهم در زمینه پیمان پولی دو جانبه ایران و روسیه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->